Festival našej neschopnosti

Stavba slovenských dialnic a rýchlostných ciest je výsmechom všetkým tým, ktorí v práci podavájú štandardné aj nadštandardné výkony. V slovenských firmách je bežné, že sa od vás očakáva práve nadštandardný výkon, to znamená vaša variabilita, produktivita, precíznosť, či kreativita. Jeden zamestnanec neraz na Slovensku pracuje za dvoch. Keď sa však pozrieme na výstavbu, rekonštrukciu, či údržbu slovenských ciest, tak je situácia odrazu iná. Krajina sa neustále sťažuje na nedostatok peňazí pokiaľ ide prakticky o každé odvetvie, od zdravotníctva až po kultúru. Napriek tomuto faktu sa z peňazí EÚ dva roky vymieňajú zvodidlá na dialnici D1. Staré zvodidlá sú ešte v celkom dobrom stave a stojí to 80 miliónov eur. Zároveň sa „po dôkladnom“ geologickom prieskume začne raziť tunel pri Ružomberku, a hneď na začiatku vysvitne, že my ho nevieme v zlom geologickom teréne postaviť. Tak sa zastaví aj výstavba pri Ivachnovej, lebo vyťažená suť z tunela sa mala použiť práve tam na výstavbu dialnice. Rovnaká situácia je aj pri Švošove, lebo my tu asi na Slovensku nemáme geológov, ktorí vedia spraviť výskum. Po takýchto situáciách nastáva na Slovensku „veľká analýza“, ktorá sa u nás robí minimálne rok. Po analýze nasleduje tvorba nového projektu, zasa to trvá rok. Potom sa vypíše verejná súťaž. Trvá minimálne rok. Potom prídu voľby a všetko sa zastaví a znova analyzuje. Nový minister má pokyny, peniaze na realizáciu sú „majetkom“ strany, ktorá ho nominovala. Znova súťaže atď. Obchvat Prešova sa opäť nestavia, lebo nový minister zistil, že je predražený a pre jeho stranu je dôležitejšie peniaze naň prelokobať na juh Slovenska. Prešovčanovi je srdečne jedno, že obchvad jeho mesta je drahší o 20 miliónov eur, on ho totiž chronicky potrebuje, čomu sa ja vôbec nedivím. Ešte treba počkať, kým sa tí správni ľudia nabalia na pozemkoch pod cestami, myslím tých, ktorí vedia od skorumpovaných štátnych pracovníkov s niekoľkoročným predstihom, kadiaľ pôjde cesta. Potom cestu musia stavať „naši“ a niekde na konci v hmle je náš občan, ktorý tu cestu potrebuje. Zodpovednosť za túto situáciu však máme my všetci, aj ten občan, čo sa nevie dočkať. My totiž ľuďom, ktorí to realizujú dávame každé 4 roky na to mandát vo voľbách. Ja si myslím, že o 30 rokov Slovensko bude mať kvalitnú cestnú sieť, ale nik ju už nebude potrebovať, nakoľko už budú iné spôsoby dopravy.

Keby sa všetci občania Slovenska správali rovnako ako naši kompetentní mocipáni, tak by táto krajina do pol roka skrachovala. Keby sme my všetci neustále „analyzovali“ a zároveň kradli všetko, čo sa dá ukradnúť.

Návod ako viesť suchý život

17.12.2016

Návod ako viesť suchý život Predslov Keďže sa dennodenne stretávam s ľuďmi, ktorí bezúspešne nenachádzajú cestu k suchému životnému štýlu, rozhodol som sa vypracovať komplexný návod ako túto životnú métu dosiahnuť čo najbezbolestnejšou cestou. Cesta k suchote v osobnom živote býva často poznačená búrlivými obdobiami ľudskej existencie, pocitmi konečnosti, ale [...]

Trump Zelenskyj

Bolo to dobré stretnutie, hodnotí Witkoffa u Putina Trump. Čo bude ďalej? Neviem. Na tango sú potrební dvaja

03.12.2025 23:53

Witkoff a Trumpov zať Jared Kushner mali zo schôdzky v Kremli dojem, že Rusi veľmi stoja o dohodu o ukončení vojny, dodal Trump.

matthew-perry

Prvý verdikt v prípade smrti Matthewa Perryho: Lekár dostal 2,5 roka

03.12.2025 23:25

Tento zdravotník je prvým odsúdeným v prípade, v ktorom figuruje celkom päť obžalovaných.

Russia Ukraine War Myrnohrad

„Mesto sa snažia vymazať z povrchu zemského.“ Nové zábery z dronu ukazujú zničený Myrnohrad, na ktorý útočia Rusi

03.12.2025 22:40

V meste nie je prakticky vidieť jedinú ulicu, ktorá by zostala nedotknutá bojmi.

Henry Cuellar

Trump udelil milosť kongresmanovi obvinenému z korupcie a sprisahania

03.12.2025 22:03

AP zdôrazňuje, že šéf Bieleho domu neposkytol žiadne dôkazy podporujúce jeho tvrdenia.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2
Celková čítanosť: 3127x
Priemerná čítanosť článkov: 1564x

Autor blogu

Kategórie

Archív